Najwyższe stawki osiągają centra zlokalizowane w największych miastach Polski, czyli w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Katowicach oraz Wrocławiu. Należą do nich zarówno centra regionalne, jak i domy handlowe zlokalizowane w centralnych punktach miast.
Do podstawowych składowych kosztów najmu należą:
1. Podstawowy czynsz najmu.
2. Opłata serwisowa.
3. Opłata marketingowa.
4. Koszty licznikowe.
Podstawowy czynsz najmu jest określony w umowie najmu jako kwota stała należna za jeden metr kwadratowy najmu lokalu, płatna miesięcznie. Może być jednak również traktowana jako minimalny czynsz będący podstawą do rocznego rozliczenia wynikającego z uzyskanego obrotu w lokalu (tzw. czynsz procentowy).
Opłata serwisowa zawiera koszty związane z zarządzaniem budynkiem, są to między innymi: koszty zarządzania, utrzymania powierzchni wspólnych, terenów zielonych wokół budynku, ochrony, wywozu śmieci, napraw, dzierżawy gruntu oraz podatków związanych z nieruchomością. W Warszawie może ona osiągać poziom nawet 12 euro/m².
Opłata marketingowa dotyczy głównie kosztów promocji centrum, organizacji imprez okolicznościowych oraz innych działań marketingowych podjętych przez zarząd budynku. Jej średni poziom w kluczowych projektach wynosi ok. 2-3 euro/m².
Koszty licznikowe zależą bezpośrednio od wielkości zużycia mediów zainstalowanych w danym lokalu.