Sprzedaż nieruchomości krok po kroku

Krok 1: Kontakt naszego doradcy

Wiemy, że najważniejszą sprawą przy sprzedaży nieruchomości jest udzielanie profesjonalnych i szybkich odpowiedzi na zapytania Klientów, dlatego staramy się, aby od momentu zgłoszenia nieruchomości do kontaktu ze strony naszego doradcy nie minęło więcej niż 24 godziny.

Krok 2: Wycena nieruchomości

Czas, w jakim dojdzie do transakcji, uzależniony jest od wielu czynników. Jednym z nich jest realna wycena nieruchomości. W przypadku umowy kompleksowej przygotowujemy analizę w oparciu o: 
- dane transakcyjne; 
- raport sytuacji na rynku nieruchomości mieszkaniowych w Warszawie opracowany przez Narodowy Bank Polski (NBP); 
W analizie sięgamy także do zasobów Systemu Analizy i Monitorowania Rynku Obrotu Nieruchomościami (AMRON).

Krok 3: Wybór agencji MAXON

Wybór agencji reprezentującej właściciela na zasadach umowy kompleksowej czy też otwartej nigdy nie jest prostą decyzją. Aby dokonać właściwego wyboru, należy dokładnie sprawdzić agencję – jej doświadczenie, opinie Klientów oraz zakres oferowanych usług. To właśnie te czynniki bezpośrednio przełożą się na czas, w jakim dojdzie do transakcji.

Krok 4: Skompletowanie dokumentów

Aby cały proces sprzedaży nieruchomości przebiegał sprawnie, już na samym początku należy się do niego dobrze przygotować. Nasz doradca pomoże Państwu w skompletowaniu niezbędnych dokumentów potrzebnych do zawarcia transakcji.

Krok 5: Przygotowanie nieruchomości

Sprzedaż nieruchomości to przede wszystkim odpowiednie przygotowanie jej od strony wizualnej. Jednym z tych elementów są zdjęcia, które Klient zobaczy, poszukując nieruchomości w Internecie. W przypadku ofert z umową kompleksową oferujemy profesjonalną sesję fotograficzną, podczas której wydobędziemy z nieruchomości to, co w niej najlepsze.

Krok 6: Marketing nieruchomości

Z informacją o nieruchomości należy szybko dotrzeć  do jak największej liczby potencjalnych Klientów. Obecnie najszybszym źródłem informacji jest Internet i wyszukiwarka Google. Doskonale zdajemy sobie z tego sprawę, dlatego prowadzimy szeroko zakrojone działania reklamowe, wykorzystując do tego google.pl. 

Podpisując z nami umowę kompleksową, otrzymują Państwo konkretny plan działań marketingowych. Gwarantujemy m.in. profesjonalną sesję fotograficzną, baner, prezentację i wyróżnienie oferty na naszej stronie www oraz w 30 innych serwisach internetowych związanych z nieruchomościami.

Krok 7: Prezentacja nieruchomości

Odpowiadanie na te same pytania potencjalnych Klientów, prezentowanie nieruchomości – to wszystko warto powierzyć naszemu konsultantowi. Dzięki umowie kompleksowej zyskują Państwo pewność, że pozna on wszystkie atuty i ewentualne wady nieruchomości, a potem będzie potrafił odpowiednio zaprezentować ją potencjalnym Klientom.

Krok 8: Sprzedaż nieruchomości

Umowa sprzedaży może być zawarta tylko w formie aktu notarialnego. Oprócz ceny nieruchomości określa również szczegółowo termin zapłaty, a w przypadku kredytowania zawiera informacje o zapisach umowy kredytu dotyczących warunków i terminów uruchomienia jego wypłaty. Przed zawarciem umowy przeniesienia własności nasz konsultant powtórnie zweryfikuje dokumenty związane z nieruchomością razem z notariuszem.

Krok 9: Wydanie nieruchomości

Ta czynność ma już charakter symboliczny. Wydanie nieruchomości polega na przekazaniu kluczy, potwierdzeniu, czy pozostające na stanie wyposażenie jest zgodne z warunkami przygotowanego wcześniej protokołu wyposażenia oraz na spisaniu stanu liczników, co będzie przydatne przy rozliczeniach z dostawcami mediów. Nasi konsultanci pomogą Państwu w przygotowaniu wszystkich tych protokołów.